Otur is een Belgisch designmerk dat tijdloos design en lokale ambacht als belangrijkste waarden heeft. Hunt werd vanaf het begin ingeschakeld om een sterk merkverhaal te creëren: van strategie en naam tot logo, website en verpakking.

Otur is een Belgisch designmerk dat tijdloos design en lokale ambacht als belangrijkste waarden heeft. Hunt werd vanaf het begin ingeschakeld om een sterk merkverhaal te creëren: van strategie en naam tot logo, website en verpakking.

Waar we het verschil maakten

De lampen van Otur belichamen tijdloze eenvoud. Elk onderdeel is met de hand gemaakt in België: een gedraaide houten voet, en een lampenkap van lokaal geproduceerd linnen. Geen twee lampen zijn identiek, en dat maakt Otur zo authentiek.

Otur silhouet
Otur silhouet

De vormen en texturen van de lampen informeren elk detail in de branding. Het bovenaanzicht van de lampen inspireerde het custom woordmerk, en hun iconische silhouetten komen ook terug in de visuele identiteit. Website en verpakking versterken het gevoel van kwaliteit, zorg en tijdloos design.

Bij Otur stopt de aandacht voor detail niet bij de lampen zelf. Voor de verpakking creëerden we een concept dat dezelfde kwaliteit uitstraalt. Elk element is ontworpen om niet alleen te beschermen, maar ook om het verhaal van Belgisch vakmanschap en tijdloos design uit te dragen.

Otur verpakking

Otur toont hoe een sterk merkverhaal een product kan verheffen tot iets tijdloos. Werk jij aan een uniek project dat vakmanschap en design samenbrengt? We horen graag jouw verhaal.

Case coming soon!

Credits & thank you

Fotografie: Tijs Vervecken

Copywriting: Pieter Van Leuven

Vergelijkbare projecten
Alle projecten ↗