Emaillerie Belge

Emaillerie Belge, opgericht in 1923, is de laatste maker van geëmailleerde platen in de Benelux. Ze zijn een icoon in de Belgische grafische industrie, met iconische werken voor merken als Orval, Spa, en Michelin. Emaillerie Belge schakelde Hunt in om hun merk een nieuwe uitstraling te geven. Ons doel? Hun geschiedenis omarmen, en hen tegelijk klaarstomen voor een nieuwe generatie makers.

Waar we het verschil maakten

Emaillerie Belge bevindt zich op het kruispunt van ambacht, kunst en design. Hun vakmanschap en de duurzame kwaliteit van emaille zijn recent herontdekt door topdesigners en kunstenaars. Deze unieke positie moesten we vertalen naar een merk dat zowel hun historische status als hun nieuwe, creatieve toekomst claimt.

We hebben gekozen voor een elegante en tijdloze merkidentiteit die hun kleurrijke werk centraal zet. Het lettertype “Rader” verwijst naar hun geschiedenis als maker van straatborden, terwijl een krachtig monogram hen de status geeft die ze verdienen. Deze visuele identiteit, gekoppeld aan een strakke website en een nieuwe manier van online communiceren, versterkt hun positie als unieke speler in de Belgische designgwereld.

Bij Emaillerie Belge zien we hoe traditie en innovatie samenkomen in een uniek en iconisch merk. Werk jij in een sector waar geschiedenis en toekomst elkaar raken? Hunt helpt je om dat verhaal in beeld te brengen.

Case coming soon!

Credits & thank you

Fotografie: Laurence Vander Elstraeten (Buro Bonito)

Vergelijkbare projecten
Alle projecten ↗